Oct 9, 2010

pyaar + love + cinta + ai + saranhe + amor

sejak aher2 ni ak sik dengar lagu je, keje/saimen/lab report sume xgerak... ikut hati negative, ak kata "ni r akibat dr tuut".. kalau ikut kata hati positif lak "ko da nk dtg bulan"... hurm mana nk ikut nih, sb dedua pn logik kat akal ak kala ini, dush2!

akhirnya aku mula mendapat kekuatan dan ketenangan walaupun kasih yang disulam *cewah* dengan sang teruna gagal kekal lama. ye~ ye~ keputusan itu aku yang buat, pelepasan itu aku yang utarakan, maka aku perlu kuat dengan keputusan yang telah aku buat walaupun hati aku masih xsekata dengan apa yang ada dalam kotak fikiran. manusia memang sering membuat kesalahan, bak iklan dulu2 SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN TIADA GUNA.. ada plak lagi SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN CUKAI PENDAPATAN, tu merepek apa2 tah, ak xtahu. ye sejak akhir2 ni jugak (dah berapa kali akhir daa..) aku mula mengumpul segala sisa kenangan dimana aku pernah buat silap dan akhirnya memakan hati aku sendiri, semua peerlakuan yang perlu aku pertimbangan kembali, segala bicara yang perlu aku susun kian rapi, semuanya demi menjaga hati aku semula, ha baca betul2, DEMI MENJAGA HATI AKU, bukan nak menjaga hati korang atau orang lain! sebab? nampak selfish? ada aku kisah? haha. bukan apa aku kesian kat hati aku ni, niat nak buat lain, bila dah buat orang nampak kemudian tafsir lain, bercanggah dengan apa yang aku niatkan, maka berlaku utusan2 bicara yang mengundang dusta apatah lagi murka aku kat mereka2 (wah2, aku boleh murka pulak~)... aku dah makin pandai main kata2, syabbash!

semalam aku keluarkan satu madah baru...madah ke? hurm, layan jelah
ALANGKAN IBU YANG MENGANDUNGKAN BAYI 9 BULAN,
SAYANG WALAUPUN BAYI TU GUGUR,
INIKAN PULA SAYA YANG SAYANG DIA HAMPIR SETAHUN,
TAKKAN SEHARI DUA SAYA DAH LUPAKAN DIA.

ha amacam, hebat jugak aku ni sebenanya bila tengah sedih2, macam2 ayat pujangga boleh aku karang, ahax!
tapi betul lah tu, mana boleh perasaan senang-senang hilang betul tak? kena slow2, kena sikit2, lama2 jadi bukit.haha.

sebenarnya aku tengah bosan dan tak tahu nak tulis apa, so alang2 tadi menjengah site seorang kenalan kat blog ni, dan dia dok cerita tentang hati lara sebab gagal nak dapatkan si dia yang gadis, maka aku pun terlanjur tulis lagi isu cintun2 ni, aku bukan suka sangat pun, tapi kerana mood study masih tak balik kat tuan body, maka aku pun ringan-ringankan jari menaip lagi entry. ha cukup lah tu, cerita pun kena sikit2, nanti takut ada plak yang terjangkit.


p/s~ encik itu abang mahu kemana agaknya 5 hari, nanti balik lebih dari 5 hari, wa denda sama lu bang~





No comments:

Post a Comment