Dec 17, 2009

maruah y calar

salam tahun baru kpd kenalan n umat islam khususnya...


dlm sibuk2 org menyambut muharram, siaran bola nmpknyer lebih memberikan impak
kebanyakan pekerja diberikan waktu pulang yang lebih awal menurut satu siaran radio y saya dgr ptg smlm...xtw stakat mana sahihnya khabar tu
utk apa? no~no~ bukn utk memeriahkn awal muharram
tp utk memberi ruang kepada rakyat malaysia menonton bola n menyokong pasukan negara




jadi di manakah seruan untuk menigkatkn tanggungjawab sbg umat islam?
tepuk dada tny iman...
kepada yang sudah menunaikan kewajipan dan melakukan perkara yang extra, alhamdulillah
saya sendiri berusaha untuk memperbaiki kewajipan sbg seorg muslimat
cemburu melihat org terdekat mendapat lebih kejayaan...tercabar rasanya!




move on to my post,

sebelum exam sem hari tu, saya keluar bersama seorg rakan lelaki y memg sy kagum resultnya... dan apa yang membuatkn saya rasa agk marah is that he opened my handbag while i went to the counter to pay for the fuel...

he even opened my purse and went thru it... saya memg seorg manusia y sgt pantang org menyentuh brg saya tnpa keizinan, in fact saya sgt3 marah tym tu, but i hold it... jd sy ckp dgn elok n minta purse tu. dia buka sehingga dia terjmp my result slip n he talked about it.

memg xsalah he wanted to advise me, sbb result mechy saya memg spoil! n he is a brilliant mechy student... so dia popet2 dlm kete, n he asked me to get a better one the next paper. memg sy tense sbb hny kami berdua dlm kete mlm tu, n dia bebel tentg my result... itu saat y membuat sy rasa cm nk pijak2 dia sbb menyelongkar harta peribadi sy tnp izin... dan itulah juga salah satu org y membuatkn sy rasa

"if i dont make it this time, i'll never beat him!"


alhamdulillh, sume paper sy pass...evn not as good as him... another person y membuatkn semngt stdy makin kuat is a guy friend of utp, rasa cm tercabar ngn dia sbb he's a guy is one thing, he's a utp is another thing, yet, he's working for petronas, thats the most other thing! 
i even noted it BIG at my front desk , "i'm way better than him!" 
utk menaikkn mood nk stdy...haha!

also a self-note regards from my parents too...
da lama x hang frame family kt bilik, nek sem nih nk hang r...
btw, kamu y membaca postg nih...da baca doa awal n aher tahun...hope so~

2 comments: